مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

 هارد دیسک HDD، که پیش از این به عنوان دیسک گردان ثابت شناخته می شد) یک حافظه دائمی است که بطور دیجیتالی رمزنگاری شده و اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند.

هارد دیسک ها در ابتدا برای استفاده در کنار کامپیوتر تولید شدند و بعد ها از آن ها در داخل کامپیوتر استفاده شد



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین
HTML سرواژه‌ٔ HyperText Markup Language و به معنای « زبان نشانه‌گذاری ابر متن» است .

HTML، سنگ بنای وب است ؛ یک زبان رایانه‌ای که برای تدوین قالب و طراحی صفحات وب به کار برده می‌شود. دستورالعملهای این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحهٔ وب، به وسیلهٔ آنها، نشانه‌گذاری شده و بدین‌ترتیب، نحوهٔ نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وِب، توصیف می‌شود 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

 برنامه هايي هستند که از نظر ساختار کاري بسيار شبيه Trojan ها و Backdoor ها هستند ولي با اين تفاوت که شناسايي RootKit بسيار مشکلتر از درب هاي پشتي است زيرا RootKit ها علاوه بر اينکه به عنوان يک برنامه کاربردي خارجي مثل شنونده Netcat و ابزارهاي درب پشتي مثل Sub7 بر روي سيستم اجرا مي شوند بلکه جايگزين برنامه هاي اجرايي مهم سيستم عامل و در گاهي مواقع جايگزين خود هسته کرنل مي شوند و به هکرها اين اجازه را مي دهند که از طريق درب پشتي و پنهان شدن در عمق سيستم عامل به آن نفوذ کنند و مدت زيادي با خيال راحت با نصب رديابها (Sniffer ) و ديگر برنامه هاي مانيتورينگ بر روي سيستم اطلاعاتي را که نياز دارند بدست آورند. 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

 

 تاريخچه

 در سال1995 ، انجمن جوامع حرفهاي انفورماتيك اروپا (CEPIS) يك گروه ويژه تحت حمايت مالي اتحاديه اروپا ايجاد كرد كه هدف آن، دستيابي به روشي براي ارتقاي سطح مهارتهاي IT در سراسر اروپا بود .اين گروه ويژه در سال 95 و اوايل96 ، آزمونهاي آزمايشي، برگزار كردند تا اينكه سرانجام در آگوست سال1996 ، گواهينامه اروپايي راهبري كامپيوتر (ECDL) در سوئد ارائه و به تدريج در سراسر اروپا و سپس در سطح بينالمللي مطرح شد .



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

 مرکز خبری InfoWorld در ۳۰ سال گذشته در جریان اتفاقات فراوانی در دنیای فناوری بوده است که این اتفاقات، از تولید کامپیوترهای شخصیگرفته تا روی کار آمدن برنامه های جاسوسی و ویروس ها و ابزارهایی نظیر گوشی iPhoneرا شامل می شود.

۱) پیروزی ابرها

پیش بینی این مرکز بر این اساس است که در یک دهه آتی، دنیای IT بر آن خواهد شد تا تمرکز اصلی خود را بر خدمات اینترنتی(Cloud) متمرکز کند. بر این اساس، حرکت به سمت پردازش در ابرها در پنج سال آینده آغاز خواهد شد. در حال حاضر برخی سرویس ها بر اساس این سیاست ها عرضه می شوند که از جمله آن ها می توان به EC۲ شرکت Amazon اشاره کرد. در نهایت ظهور «پردازش ابری»باعث خواهد شد که نیاز به پردازش در شرکت ها کاهش یابد. 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

  نام سایت یا وبلاگ مثل یک قطعه زمین خالی است. اما کل یک وبلاگ یا سایت  مثل مجموع زمین و ساختمانش است. حالا یکسری وبلاگها یا سایتها هستند که محبوبیتشان صرفا بخاطر کاراکتر و شخصیت منحصربفرد و استثنایی نویسنده آن سایت یا وبلاگ است، و نه تاپیک ها و محتوایش. خرید یا فروش ایننوع وبلاگها/سایتها بسیار مشکل و پیچیده است چراکه اگر پس از فروشش، نویسنده اولیه اش دیگر در ان وبلاگ/سایت همکاری نداشته باشد خوانندگانش را - یعنی مشتریانش را- از دست میدهد و آن سود مالی مورد نظر خریدار را نخواهد داشت.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

  سرویس پست الکترونیک (Email)، یک راه استاندارد برای برقراری ارتباط می باشد و اگر هر شغلی داشته باشید قطعا در روز قسمتی از اوقات خود را برای این سرویس اختصاص می دهید . اگر این چنین است، پس یادگیری نکته های مهم کار با این سرویس نیز مهم می شود. زیرا هم باعث کاهش هزینه ها و هم بازدهی بیشتر در زمان کمتر می شود. در ادامه مقاله، به ۲۰ نکته مهم برای سودمندتر کردن استفاده از این سرویس را برای شما شرح می دهیم .



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

  عموماً وقتي از سايت شما صحبت مي‌شود، نبايد هيچ كم و كسري در آن وجود داشته باشد. اما خيلي كم به آن چه كه نبايد در وب‌سايت باشد، پرداخته شده است. اين مساُله تاُثير منفي بر عملكرد سايت دارد، زيرا برنامه‌ريزي ضعيف و غافل شدن از سايت، ممكن است به از دست دادن شغل، مسايل امنيتي، ترافيك كم و ساير مشكلات منجر شود.

البته اين مشكلات قابل جلوگيري هستند. و اين هم 9 عاملي كه بايد از آنها اجتناب كنيد:



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

  این روزها بسیاری از کاربران در تب و تاب تهیه و نصب ویندوز 7 هستند. علاوه بر آن آمار کاربرانی که پس از استفاده از این ویندوز از آن اعلام رضایت کردند بالا بوده و این موضوع نوید روزهای خوشی را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است .

اما در این میان عده‏ای از کاربران هستند که عقیده خاصی را دنبال می‏کنند. آن‏ها معتقدند که ویندوز 7، همان ویندوز ویستا است که توسط مایکروسافت کمی کاربر پسند‏تر شده است. در نتیجه همچنان ویندوز XP. اما شاید واقعیت چیز دیگری باشد. تفاوت‏های بین ویندوز 7 و ویستا قطعاً چیزی فراتر از یک تغییرات کوچک است. در اینجا قصد داریم به معرفی 18 قابلیت جالبی بپردازیم که در ویندوز ویستا و سایر ویندوزها از هیچ یک از آن‏ها خبری نبود. قابلیت‏هایی که هر یک به خودی خود یک تغییر جدی محسوب می‏شود را ترجیح می‏دهند .



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

اينترنت به غير از کاربردهاي مفيدي که دارد، از نظر بعضي‌ها قاتل برخي چيزها هم هست؛ از روزنامه‌ها و نشريات زرد (نشريات Yellow Pages) گرفته تا حريم خصوصي و ارتباطات شخصي به واسطه اينترنت تغيير ساختار داده‌ و برخي حتي منسوخ شده اند. به بيان ديگر مسايل روزمره زندگي ما در اينترنت پوست ‌اندازي کرده اند. 

در اين گزارش 10 موردي را که در فضاي مجازي اينترنت محکوم به مرگ شده و يا در حال منسوخ شدن هستند، معرفي مي ‌کنيم:

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین

صفحه قبل 1 ... 67 68 69 70 71 ... 73 صفحه بعد