مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

 اگر فکر می کنید انگیزه کافی برای مطالعه ندارید، به باشگاه ما خوش آمدید. بیشتر دانش آموزان چنین مشکلی را برای یک بار یا بیشتر از یک بار تجربه می کنند. انگیزه برای خوب مطالعه کردن مهم است. وقتی که انگیزه دارید، می بینید که خیلی راحت است که در یک بازه زمانی تمرکزتان را حفظ کنید. وقتی که با انگیزه نیستید نه تنها تمرکز داشتن سخت است بلکه خواهید دید که حتی شروع کردن هم سخت است.

۱- برای مطالعه کردن به خودتان جایزه دهید:

مثلاً پس از یک مطالعه ی موفق، یک چیز لذت بخش مثل یک بستنی قیفی بزرگ بخورید. دیوانگی کنید و یک کمی گیلاس و آجیل هم اضافه کنید.

۲- با دوستانتان درس بخوانید:

البته مطالعه را به زمان بزم و شادی تبدیل نکنید. اما در حین این که مطالعه می کنید می توانید اوقات خوشی هم داشته باشید.

۳- اهداف بلند مدت خود را به یاد خودتان بیاورید:

احتمال زیاد دست یابی به اهداف خود (در زندگی) نیازمند موفقیت تحصیلی است. موفقیت تحصیلی نیاز به مطالعه دارد.

۴- چیزهایی که موجب حواسپرتی می شود را برطرف کنید:

اگر چیزهایی در اطرافتان هست که تمایل بیشتری به آنها نسبت به مطالعه دارید، احتمالاً به جای مطالعه مشغول آن کارها خواهید شد.

۵- نسبت به آن چیزی که باید مطالعه کنید، ایجاد علاقه کنید:

این کار مطالعه را لذت بخش تر می کند.

۶- استراحت کنید:

وقتی حس می کنید نیازمند یک مقداری استراحت هستید، سعی کنید در نقطعه ای توقف کنید که فکر می کنید برایتان آسان است. این کار موجب می شود که پس از استراحت تان دوباره از سرگیری مطالعه آسان تر باشد.

۷- محیطی راحت ایجاد کنید:

اگر احساس راحتی کنید، به مطالعه مایل تر می شوید.

۸- برای هر بازه زمانی مطالعه، اهداف معقولی تعیین کنید.

۹- از یک پوستر انگیزه دهنده استفاده کنید.

پوستر را در جایی قرار دهید که وقتی مطالعه می کنید بتوانید آن را ببینید. پوستر باید شامل کلمات مثبت و تصویری که نشان دهنده ی موفقیت است، باشد. شما می توانید یک چنین پوستری بخرید یا حتی خودتان آن را بسازید. همچنین می توانید داستان های الهام دهنده در مورد افراد واقعی ای که از طریق تلاش به موفقیت رسیده اند، بخوانید.

۱۰- فقط انجامش دهید:

وقتی که شما انجامش می دهید، احساس خیلی بهتری نسبت به وقتی که نگران انجام دادن آن کار هستید، خواهید داشت. و نهایتاً اگر چنین پیشنهادهایی نتوانست به شما انگیزه بدهد، فقط در مورد اثرهای عدم مطالعه کردن فکر کنید.


ارسال در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین