مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

اگر اخبار فناوری را دنبال می کنید خواهید دید که فناوری ها و تکنولوژی های رایانه ای در این چند سال اخیر به طور فزاینده رشد داشته اند، رقابت شرکت های بزرگ ، تنوع محصولات ، افزایش کاربران و دسترسی آسان به گجت ها در زمینه های کاری و تحصیلی و سرگرمی های مختلف باعث حق انتخاب کاربران و رونق بیشتر بازار فناوری شده است . در پایان سال ۹۰ قصد داریم مهمترین دست آوردهای تولید شده در دنیای آی تی را اعم از اسمارت فون ، لب تاپ ، موبایل و نرم افزار ها معرفی کنیم که هر یک از این ابزار ها می تواند نوید زندگی راحتر و بهتر را به برای کاربران به ارمغان بیاورد .

 مایکروسافت ویندوز ۸ ،  سیستم عاملی برای تمام فصول

مایکروسافت آخرین ورژن از سیستم عامل محبوب خود ٬ Windows 8 را معرفی کرد .مایکروسافت با آوردن واسط کاربری لمسی به ویندوز دنیای تکنولوژی را غافل گیر کرد .مایکروسافت در این ویندوز جدید ، رابط کاربری را تا حد زیادی تغییر داده است ، بجای شیوه ی مرسوم پنجره ها و دسکتاپ٬ تسکبار٬منوی استارت و غیره این بار مایکروسافت اینترفیسی الهام گرفته از ویندوزفون ۷ که در اسمارت فون ها به کار می رود با همان تاچ خوب و آیکون های مربعی روی این OS جدید نمایش داده است .

مانگو ، ویندوزفون ۷ که هنوز نفس می کشد

مایکروسافت برای اینکه از رقابت با سیستم عامل آندروئید عقب نماند برای تلفن های همراه هوشمند  Window Phone 7.1‪که به آن مانگو همه گفته می شود را طراحی کند .

آی پد ۲ ، تبلتی که تمامی ندارد

بهترین خبر برای کاربران اپل ، عرضه شدن آی پد ۲ با کیفیت دوربین بهتر ، پشتیبانی از فیس تایم ، پردازنده ی سریع تر ، طراحی شکیل و نازک تر و همچنین سازگاری با دیگر محصولات اپل از جمله آیفون ۴ نسبت به نسخه قبلی بوده است . هر چند زمزمه های به بازار آمدن آی پد ۳ با آن گرافیگ رویایی اش که چهار برابر نسبت به آی پد ۲ از وضوع بالاتری برخوردار است .

 گوگل پلاس ، همیشه و همه جا

تنها شرکتی که می تواند با فیس بوک در زمینه شبکه های اجتماعی رقابت کند گوگل است. ویک گاندورتا (Vic Gundotra) یکی از مدیران ارشد گوگل می‌گوید: اشتراک‌گذاری آنلاین نیاز جدی به بازبینی و خلق شیوه‌های تازه دارد.  زمان تغییر شیوه‌های فعلی به اشتراک گذاری که چندان کارآمد نیست فرا رسیده و گوگل پلاس اولین گام عملی جدی ما برای اعمال این تغییرات را برداشته است.

  آی‌فون ۴s

شاید هیچ اسمارت فونی محبوبیت آیفون را در بین کاربران ایرانی نداشته باشد هر چند همه امسال منتظر Iphone 5 بودند اما اپل با رونمایی از آیفون ۴S این پروژه را به آینده موکول کرده است . یکی از تفاوت‌ها iphone 4s نسبت به نسخه قبلی استفاده از تراشه A5 است که سرعت پردازشش دو برابر پردازنده قبلی است، از لحاظ گرافیکی، آی‌فون S۴ هفت برابر قوی‌تر از آی‌فون قبلی است. عمر باطری در آی‌فون ۴S، به میزان قابل توجهی بیشتر شده است.

شاید یکی از آرزوهای ما این باشد که ماشین ها و ابزارهای با هوش مصنوعی به راحتی از کاربرانشان حرف شنوی داشته باشند در آیفون  ۴s سعی شده با نرم افزار Siri این نیاز را پاسخ بدهد . گزاف نیست اگر بگوییم Siri بهترین امکان در یک اسمارت فونی چون i4s است .

 نوت بوک های سری ۷ سامسونگ

سامسونگ در ایران جزو محبوبترین برندهای لوازم الکترونیکی است که در در این یکی ، دو سال اخیر پیشرفت چشمگیری در زمینه لپ تاپ هم داشته است ، این بار سامسونگ لپ‌تاپ‌های جدید خود از خانواده سری ۷ را روانه بازار کرد. این مدل با نام NP700Z5A-S02US که طراحی آلمینیومی هم دارد با سایز ۱۵٫۶ اینچی و با مشخصات قوی مثل پردازنده Core i7 ٬ ۶ گیگابایت رم و باتری خوب تا ۹ ساعت با قیمیت ۱۵۰۰$ معرفی شده است . سری ۷ لپ‌تاپ‌های سامسونگ مناسب برای کاربران حرفه‌ای هستند که کارایی بالا را همراه با جابجایی راحت و تکنولوژی‌های جدید مثل Fast Start می‌خواهند .

 تلوزیون های هوشمند LED

این اسمارت تی‌وی هوشمند با سایز ۶۰ اینچ و امکانات بسیار عالی از سری D8000 هم از سوی سامسونگ معرفی شد . تلوزیون‌های هوشمند سامسونگ قابلیت دسترسی به ۱۰۰۰ اپلیکیشن مخصوص تی‌وی در Samsung Apps را نیز دارند . این تلوزیون بسیار باریک و زیبا است .

 رویای شارژ بی سیم ماشین eCoupled

eCoupled برق را به صورت بی سیم از سیم پیچ فرستنده مدار تغذیه برق به سیم پیچ گیرنده در یک مدار نزدیک انتقال می دهد که این باعث تحقق رویای شما در شارژ بدون کابل وسایل الکترونیکی می شود از این قابلیت در نمایشگاه CES 2011 رونمایی شد .

 دوربین Sony HDR-TD10 ، سه بعدی شوید

سونی اولین دوربین فیلمبرداری واقعی سه بعدی خود را در مدل Sony HDR-TD10 در سال ۲۰۱۱ رونمایی کرد این دوربین دارای دو سنسور Full HD برای ضبط تصاویر به صورت۳D  است و همچنین لنز این دوربین قابلیت زوم تا ۱۰ برابر را در حالت ۳D دارد . صفحه نمایشگر این سری امکان پخش تصاویر به صورت سه بعدی را هم دارد .

 عینک های EmPower

EmPower  را می‌توان بزرگ‌ترین پیشرفت در ساخت لوازم اپتیک در ۵۰ سال اخیر به حساب آورد. این عینک، نخستین عینکی است که به صورت الکترونیک می‌توان میزان فوکوس آن را تغییر داد. کافی است که کسی که این عینک را به چشم دارد، سرش را تکان دهد یا بدنه آن را لمس کند تا یک لایه از کریستال مایع را فعال کند و در یک لحظه، میزان فوکوس تغییر کند. شرکتی که عینک EmPower را ساخته است، PixelOptics  نام دارد که مقر آن در ویرجینیا است.


ارسال در تاريخ پنج شنبه 3 فروردين 1391برچسب:, توسط ارمین